Kategoria B+E prawa jazdy uprawnia do kierowania

    Samochodami osobowymi oraz małymi pojazdami dostawczymi o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) nieprzekraczającej 3,5 tony;
    Kategoria ta dopuszcza do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą lub przyczepami – czyli jednym słowem dostajecie dodatkową kategorię T
    Posiadając tę kategorię uprawnia ona do kierowania zespołem pojazdów złożonego z pojazdu wolnobieżnego (na przykład walca) i przyczepy lub przyczep.

Wymagania dla kategorii B+E

    Posiadanie prawa jazdy kategorii B
    Osiągnięcie wymaganego wieku czyli 18 lat
    Założenie Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK); KLIKNIJ

Pojazd

    Szkolenie przeprowadzane jest na naszym niezawodnym Volkswagenie Transporterze wraz z przyczepą towarową Niewiadów B1400 wraz z plandeką.

Instruktorzy

    Zajęcia są prowadzone przez bardzo doświadczonych instruktorów, którzy “zjedli zęby” na szkoleniach na prawo jazdy. Nie są im obce żadne zagadnienia, a wręcz przeciwnie – są to chodzące encyklopedie i znają każde niuanse z zakresu przepisów o ruchu drogowym zwłaszcza te, dotyczące tonaży i ograniczeń. Śmiało, możecie ich sprawdzać do woli, zaskoczą Was nie raz.
    Oczywiście gwarantujemy również luźne rozmowy, instruktor też człowiek – wiele przeżył i ma na pewno sporo zabawnych historii do opowiedzenia.
Teoria

    W przypadku robienia kategorii B+E nie ma konieczności zdawanie egzaminu teoretycznego w WORD – jest to poszerzenie posiadanych kwalifikacji, przez co ustawodawca zwalnia takie osoby z obowiązku zaliczenia egzaminu teoretycznego. Zatem posiadając już kategorię B, u nas robicie samą część praktyczną kursu i od razu Was wysyłamy na egzamin praktyczny do WORDu w Katowicach.

Praktyka

    Część praktyczna kursu obejmuje 15 godzin jazd, plus dodatkowo przewidziana jest 1 dodatkowa godzina na egzamin wewnętrzny praktyczny.
    Część kursu poświęcamy na szlifowanie umiejętności sprzęgania przyczepy i jazdy po łuku z przyczepą i przyzwyczajanie się do jej niezwykłej ergonomii – bo jak chcesz, cofając, aby przyczepa skręciła w prawo, to musisz kręcić kierownicą w lewo, a jak w prawo to kierownicą w lewo. Uwierzcie, początkowo nie jest to takie łatwe 😀 Plus dodatkowo opanujecie różnego rodzaju parkowania – skośne, prostopadłe (wjazd tyłem lub przodem), a to wszystko w gąszczu przeróżnych lin ograniczających, które wyznaczają Wam miejsca w których musicie się zmieścić. A to wszystko na czas – ze stoperem w ręku (serio!).
    Oczywiście w ramach kursu odwiedzimy na jazdach Katowice (os. Paderewskiego, Muchowiec, rejony ul. Francuskiej) i poznamy tamtejsze trasy egzaminacyjne, aby móc Was jak najlepiej przygotować do egzaminu praktycznego.